Arbejdsaften den 21. maj 2014

5.jpg

Arbejdsaften

Så er det tid til forårets arbejdsaften. Vinteren har sat sit præg på skolen – både ude og inde. Der trænger til at blive gjort “forårsrent” i alle krogene, så derfor mødes vi til arbejdsaften:

 Onsdag den 21. maj fra klokken cirka 16.30 –klokken 20.00 cirka…

Tilmelding kan ske ved at skrive sig på listen, der er ophængt i aulaen eller til Lisbeth på pilgaard-christensen@mail.dk. Husk antal af hensyn til maden! Deadline senest mandag den 19. maj  – også af hensyn til maden!

Herunder en liste over de ting, som vi godt kunne tænke os at få lavet.

Medbring meget gerne redskaber til de arbejdsopgaver, som I påtænker at kaste jer over.

  • Påbegyndelse af opsætning af legeplads på skolen.
  • Lugning og havearbejde udenfor både i Askehuset og på skolen. Medbring egne haveredskaber. Oprydning i læbælte, rengøre fliser i haven, samle sten og græs, luge springgraven, rense tagrender.
  • Træfældning og buskrydning. Medbring egen motorsav og buskrydder.
  • Indbinde sangbøger i avispapir. Medbring gerne avispapir.
  • Arbejdsgruppe til skolens udearealer laver behovsliste til materialer.
  • It-gruppen kan evt. lave service af skolens net, Ipads og air-printeren, hjemmesidearbejde.
  •  Reparere hegnet ved Askehuset.
  • Rumopdeling af Pasningens lokale af et skab fra efterskolen.
  • Syning af 20 ”blindebriller”.
  • Sikring af brandtrappe i Askehuset. Medbring svejseapperat.
  • Nyt håndtag monteres i terrassedør i Askehuset.
  • Nyt sand i alle sandkasser. Alle der kan medbringe en trailer med sand retter kontakt til Lisbeth.
  • Fældning af døde træer i Askehuset.
  • Nyt i liv i Askehuset højbede, nyt jord. Medbring skovl.
  • Lamper eller lys i stueloftet i Askehuset skal tilsluttes.
  • Dørkarmen ved SFOen repareres.
  • Tjekke skolens knagerækker.
  • Fremstilling af kasse til rulleskøjter.
  • Skoreol på gangen.
  • Hylder i skolens depotrum.

Lisbeth Christensen og Morten Madsen står for at koordinere arbejdsopgaverne på arbejdsaftenen og vil stå i aulaen eller uden for indgangen.

Klokken cirka 18.00 spiser vi sammen, så vi også får tid til at hygge os. Madholdet laver mad til billige penge og der vil også være mulighed for at købe øl og sodavand.

Vel mødt!

Venlig hilsen Bestyrelsen.

Teaterinvitation - Ronja Røverdatter

2012-Odysseen-6.jpg

Kære forældre og støttekreds Tiden flyver af sted og vi er lige nu i fuld gang med at øve til teaterforestillingen den 6. februar, og tidspunktet, hvor vi skal spille, nærmer sig. Vi er alle meget spændte og glæder os rigtig meget!

I inviteres hermed til at se:

Ronja Røverdatter

Torsdag den 6. februar klokken 19.00

Traditionen tro drikker vi kaffe og spiser kage efter teaterforestillingen. Husk, at alle skal medbringe kage til et fælles kagebord, som afleveres i køkkenet og det huslige hold laver kaffen. Der er desuden mulighed for at købe sodavand samt øl efter forestillingen. Husk, at entré for voksne er 20 kroner – børn er gratis. Derefter danser alle folkedans og sanglege i salen. Her er alle meget velkomne!

Torsdag er der også generalprøve klokken 10.00, hvor andre skoler og børnehaver kommer. Har I problemer med at komme om aftenen, er der mulighed for at komme her. Der er dog ikke plads til større grupper, da salen er fyldt godt op af tilmeldte skoler og børnehaver.

 Torsdag skal børnene møde på skolen klokken 18.00 for at klæde om og sminke og vi vil blive meget glade for hjælp til dette.

Vi glæder os til at se Jer.

Kærlig hilsen lærerne.

Vinterferie

185.jpg

Børnehaven holder åben efter behov i vinterferien, dvs.  man kun skal tilmelde sit barn, hvis man har behov for pasning. Vi ser tilmeldingerne som rimeligt bindende, da personalets arbejdstider skal fastlægges ud fra antallet af tilmeldte børn. Har du behov for pasning, kan du henvende dig i Askehuset eller sende en mail til Gitte på, gg@thorstedfriskole.dk  senest onsdag d. 22. januar. Husk tidspunkter for aflevering og afhentning.

 

Pasningen holder lukket i vinterferien - der er dog mulighed for at lave en aftale om pasning i børnehaven, hvis man kommer i problemer. Kontakt Gitte for at lave sådan en aftale, senest onsdag d. 22. januar.

 

Husk også at holde øje i kalenderen (den er lige på trapperne...) efter ferieplanen for skoleåret 2014/15.

 

 

 

 

 

Mandsmindeforedrag ved Lars Nielsen

lars_skoleleder.jpg

Som I alle nok har hørt, har Lars valgt at gå på efterløn og stopper dermed på skolen pr. 28. juni 2013. Dette er vi på skolen selvfølgelig rigtig kede af, men vi støtter ham naturligvis i hans valg. Vi vil alle – både børn og voksne – savne ham RIGTIG meget. Som I måske har set i kalenderen på hjemmesiden, vil Lars binde en sløjfe om sit virke på Thorsted ved et mandsminde foredrag i bedste grundvigske ånd.

Mandag den 24. juni klokken 19.00.

Det huslige hold sørger for kage, kaffe og te. Der vil også være øl og sodavand.

Vi glæder os til at se Jer til en rigtig hyggelig aften.

 

Fælles afslutning fredag den 28. juni

Fredag den 28. juni er sidste skoledag og ud over fodboldkampen mod de store og afsked i klasserne samt slikspisning, skal vi – børn og voksne – også sige farvel til Lars denne dag, som har sidste skoledag. Dette vil ske til Fælles Afslutning fra ca. klokken 11.00-12.00.

Her er alle selvfølgelig meget velkomne – og hvis man har mulighed for at være med hele dagen, må man også meget gerne dette. Skoledagen varer denne dag fra 8.30-12.00.

NYHEDSBREV UGE 19 ASKEHUSET

281.jpg
Havedagen i Askehuset var en kæmpe succes.
Der blev knoklet og kreeret og børnene hjalp til, hvor de kunne.
Vejret og stemningen blev bare bedre og bedre. Vi var næsten ikke til at stoppe.
Vi havde gang i etablering af en ny sandkasse, nye gynger, et værksted, ombygning af kaninhus, anlæg af en motorikbane og generel oprydning og klargøring af bede.
I vores nye værksted mangler vi værktøj, træ og skruetvinger, så hvis der er nogen, der har noget liggende, de ikke bruger, modtager vi gerne.

Cykelsponsorløb 2011

Kære forældre og støttekreds!

Tiden er inde, til at kæden skal smøres, cyklen pumpes og sadlen tilpasses, så I kan komme i gang med træningen til det årlige cykelsponsorløb. Endvidere skal sponsorater opsøges, for at de kan underskrive sponsorsedlen (Sponsorsedel grp 1, Sponsorsedel grp 2-3).

Lørdag d. 18. juni 2011 kl. 10

Vi møder op med cykel, den obligatoriske cykelhjelm og sponsorsedlen, som skal afleveres i sekretariatet!

Sponsorsedlen er vedhæftet mailen eller kan hentes på skolen. Husk at sige til sponsoraterne, at det er pr. kørt kilometer, de skal betale, dog er det for den yngste gruppe (gr. 1) for hver kørt omgang på hockeybanen J.

Der bliver selvfølgelig præmie til den, der har kørt længst samt til den, der har kørt flest penge ind – i hver gruppe.

Der vil være mulighed for at købe sandwich, pølser, kage, slush ice, sodavand, øl, kaffe og the. Hertil har vi brug for nogle hjælpere. Se nederst på siden.

  • Gr. 1 - er de små, der kører på to,tre og firehjulede køretøjer på hockeybanen
  • Gr. 2 - er børn til og med 5.kl.
  • Gr. 3 - er børn fra 6.kl. og voksne.

Programmet ser således ud:

  • Kl. 10.00 – 11.00 gr. 3 cykler
  • Kl. 11.15 – 12.15 gr. 2 cykler
  • Kl. 12.30 – 13.00 gr. 1 cykler
  • Kl. 13.00– Ponyridning
  • Kl. 14.ca. - Musik på scenen og præmieuddeling.

VIGTIGT – VIGTIGT – VIGTIGT – VIGTIG - VIGTIGT !!!!!!!!

Hvad vil DU gerne hjælpe med:

  • Køkken og bod 12 personer.
  • Vagter ved posterne 15 personer.
  • Karina skal bruge 2 til ponyridning.
  • Bage kage

Kontakt Stine og Jesper eller skriv jer på plakaten, der hænger på skolen Senest d. 10. Juni.

24661398 / 24661399 Stine@GuldbrandRasmussen.dk

Mvh. Cykelsponsorudvalget